onsdag 29 juli 2009

Semester

Ja det har nu gått 3 dagar snart av min. Måste säga att jag tar vara på tiden, kliver upp ½7 o pysslar lite.
Igår slipade jag vår trapp inomhus. Vilken uppfinning - eldriven slipmaskin. En sådan med 3kantig skiva med kardborre som man sätter olika grova slippapper på.
Gjort i ett nafs. Sedan lite rengörning. Hallen såg ut som man dansat runt med ett mjölpaket :-).
Lite grundfärg på trappen och lite färg på väggen med. Tog nästan hela dagen detta. Med små trevliga avbrott för lunch o fika.

Upp på Lugnet på kvällen och gled runt lite på SMbanorna - Martin var också där och körde, till skillnad från mig, på i riktigt bra tempo. Mina ben kändes lite tunga efter söndagens snabbdistans, så det blev mest att glida. Klämde iaf dommartornsbacken och Mördarbacken ett par vändor.

Idag upp igen vid ½7. Lämnade tillbaka maskinen på Tidermans och släppte av Martin på stan . Sedan hem o målade 1:a varvet med täckfärg på trappen.

Hittade en bil på Blocket precis när annonsen lades in vid 11-tiden. Jag ringde på den direkt. Lät helt klart intressant även m det var en bit bort - Kungälv. Stämde av med Barbro, ringde Landrins i Avesta för och kolla av lite detaljer - dom kan de här med Mercedes. Fortfarande ok.


Det är en sån här jag vill ha.

3 timmars betänktetid tänkte jag. Kim kom förbi och vi körde igenom SM-Marathon-banan. Ingen höjdare till bana är det i mitt tycke, men vi hade fint väder och jag hade pigga ben.

När jag kom hem efter 3.15 så ringde jag åter till bilfirma för att slå till på bilen - beskedet:SÅLD! Kan förstå det. Rätt pris o fin bil med 1 tidigare ägare sedan ny. Då skall man bara slå till - inte fundera! Typiskt norrländskt!

Så nu sitter jag här lite besviken. Men jag får väl ta o duscha o göra mig fin till "Hunter" kl 21.

Inga kommentarer: