tisdag 2 februari 2010

Gröt, svett och klistervalla

Kommer bara på ett ord för detta. Imponerande! Missade ni programmet om svenska landslaget i längdskidor så finns det här att beskåda. Det måste ni se!
Jag satt som vanligt och tittade på CSI NY igår kväll när det började höras rop från övre våningen att "Det här måste du titta på". Så sagt och gjort, i ett reklam inslag växlade jag över till dokumentären om "familjeföretaget längd". Intressant att se vilka förberedelser och rutiner dessa skidatleter ängnar sig åt. De lever verkligen i sin sport. Proffsigt stöd och planering från alla ledare med materialtester, chartrade plan osv. Grymt!

Besiktigade Vianon imorse. Alltid spännande att se vilket humör de är på där uppe på Bilprovningen. Verkade som inställningen idag var att man skulle hitta nått. Importbil och allt!
En del muttrande om sänkning, letande efter chassinummer, hitta spak att öppna motorhuv osv.
För vitt sken på blinkers bak och solfilm på sidorutorna fram var det man till slut lyckades klämma fram. Sedan hade jag missat att man måste ta med alla stolar till bilen. Jag har ju tagit ur 2 st fåtöljer där bak eftersom jag vill få plats med cyklar och kommer inte att använda alla stolarna. Men se det gick inte. ALLA stolar skall vara med, de behöver inte sitta fast men Bilprovningen måste kunna testa bältesfunktionen. OK då vet man det.

Jag ringde CAD Autogarage och kollade om de hade tid att hjälpa mig med att ta bort solfilmen på framdörrarna. "Naturligtvis fixar vi det, kom in i morgon så fixar vi det och det andra också o åker och ombesiktigar den" var svaret jag fick. Det kallar jag för service!

Annars inget nytt! Står över träning idag också då halsen fortfarande käns rosslig. Tar tid det här.

Inga kommentarer: