onsdag 3 mars 2010

Agia Napa

Eftersom de övriga skulle ut på 5-6-timmars distans och mina ben kändes lite väl möra efter gårdagen för en sådan övning så tog jag en egen tur bort till semesterorten Agia Napa. Det rullade på fint bort över kusten och jag kunde med lätthet hålla 38-39 km/h utan att ta i. Ni fårstår vilken härlig motvind jag fick sedan när jag vände. Som en vägg! Körde mellan några andra byar hem för att försöka få vinden från sidan någon sträcka men det var inte mycket bättre. Annars fint väder ca 23 grader o sol. 3 timmar och 75 km blev det idag.

Väl hemma igen fixade jag lite snabblunch till mig o Martin bestående av stekt ägg på mjukt bröd med kaffe till.

Sedan har jag mest vilat på hotelltaket vid poolen och läst lite. Har också kollat upp lite hyrbilspriser. Vi måste hyra bil till helgen för att ta oss till Sunshine Cup. Undrar hur det skall gå med högerstyrd bil och vänstertrafik. Huvvaligen!

Ryktas att lite andra svenscyklister som bor uppe i bergen skall komma på besök ikväll, det blir skoj.

Inga kommentarer: