måndag 20 februari 2012

Stödstrumpor

Ja, många är det som vandrat omkring i dessa före och efter tävlingar har jag sett. Likaså under resor till tävlingarna.
Idag gav jag mig själv ett par i present :-). Testade dem direkt jag var åter på kontoret efter min inköpsrunda på lunchen. En behaglig känsla i benen började infinna sig efter 10-15 minuter. Är nog inte så dumt det där ändå. Speciellt på sådana som mig själv med begynnade åderbråck i kombination med lågt blodtryck och stillasittande arbete. Känslan av svullna vader framåt kvällen - som bortblåst!
Efter att ha suttit med stödstrumpa på under hela eftermiddagen kunde jag ge gärnet ännu lite extra på kvällens spinningpass. Tänk vad lite det behövs ibland.

Glöm nu inte fettisdagen imorgon!! Själv kommer jag inta minst 2 st bullar från Fricks konditori i Rättvik. Godare finns inte - mig veteligen.

1 kommentar:

stefan carlsson sa...

Lyllo dig, semlor med stödstrumpor låter succé./stef