måndag 24 juni 2013

Podcast



Även jag har hittat till detta medium. Och jag trivs då jag finner formen attraktiv. Resonemang och intervjuer i olika former och på den tidpunkt som jag själv bestämmer. Perfekt!

Tänkte helt enkelt ge er listan med de podcasts jag regelbundet avlyssnar;

Jag började "podderiet" med "Filip och Fredriks podcast" - på rekommendation av Martin. Har sedan dess lyssnat på alla deras pocasts som normalt kommer varje torsdag. Intressanta resonemang och mycket skitsnack bjuder båda dessa herrar på. Lite knasiga och speedeade är de men det är samtidigt det som ger karaktären.

En annan podcast jag vill rekommendera är "Värvet" med Kristoffer Triumf som intervjuar intressanta människor på ett trevligt och avspänt sätt. Detta är min favoritpod just nu. Glädjande nog har Kristoffer nyligen ökat utgivningstakten så nu kommer det 2 nya intervjuer per vecka.

Ytterligare en pod jag följer är "Alex & Sigges podcast" med Alex Schulman och Sigge Eklund i intressanta resonemang om allehanda ämnen. I min mening betydligt trivsammare och bättre än Filip och Fredrik. Alex och Sigge är betydligt mer avslappnade och tar också upp mer vardagliga och verklighetsnära ämnen vilket gör den mer intressanta  - i min mening.

"Olof och Richards podcast" med Olof Röhlander och Richard Olsson. Trevlig och med glimten i ögat. Inget bestämt mönster i utgivningsschemat utan det kommer nytt med varierande periodisitet.

"Agendasättarna" med Anders Cedhamre som intervjuar personer med sportslig anknytning. Bl.a. en intressant intervju med Roberto Vacchi.

"P3 Dokumentär" - dokumentärer inriktade på kriminalhändelser. Mycket intressant och spännande! Helt nyligen en podcast om helikopterrånet.

"Adam och kompani" - med Adam Alsing, Daniel Breitholtz och Carin da Silva. Bjuder på fnitter, skratt och glada upptåg. Trevligt och lättsamt helt enkelt!

"Sommar i P1" - arkivet med "alla" sommarpratarna. Varje avsnitt går lite snabbare att lyssna på eftersom musiken är nedkortad - praktiskt!

Vilka poddar följer du?

Vad gäller träning är det vilodag idag.

Inga kommentarer: