söndag 27 oktober 2013

Att väcka kroppen

Den svårartade manliga förkylningen är över - nästan. Segt att bli helt frisk. Ligger jag ner så blir det  täppt i näsan, så helt 100 är jag inte.
Hoppade ändå upp på Monarken igår igen efter 12 dagars vila. Högpulsat och fint blev det - som väntat.
Fortsatte väckningen av kroppen med ett kortare distanspass idag. Gjorde sällskap med Niklas, Roger och Stefan i ett par timmar. Kändes lagom. Tar väl en vecka eller två innan man är tillbaka helt på banan igen.
Råkade ut för pedalhaveri också precis när jag rullat av gården - andra på 2 somrar. Tror Shimano har lite kvalitetsproblem med sina XTR. Pedalen lossnar helt från axeln. Lika förra gången och jag känner till ytterligare några som drabbats av samma sak. Blir till att reklamera. Funderar på att testa ett par BBB-pedaler, någon som har erfarenhet av dem?

Annars så har jag varit i London några dagar. Kollat klassiska sevärdheter och gått och gått och åkt tunnelbana, båt och buss. Skapligt väder med ca 15 grader och bara enstaka regnskurar. Barbro och Anna shoppade en del men jag skippade den biten.

Kul att hitta hotellet

Notting Hill aka Corratec Street

Musical så klart!

Bra sätt att ta sig fram

Elisabeth

Så de så!

Timmars vandrande i London kräver fika!

Här finns allt!



1 kommentar:

Janne.J sa...

Har också haft xtr problem.kan annars starkt rekommendera eggbeaters som nu har 5 års garanti.