torsdag 14 maj 2009

Åter till ordningen

inget rosa idag. Trots otroligt stark körning av Thomas igår så tappade han den rosa ledartröjan. Således tar jag bort den rosa ramen - ordningen återställd. Men vem vet, den kanske kommer tillbaka inom kort.
Kessiakoff gick också mycket starkt.

Själv körde jag intervaller i Pilbo. Kim hade fått sitt däck tätt så han var också med. Kim fick agrea hare - jag släppte honom 50-60 meter vid starten av varje intervall och sedan jagade jag ikapp honom. På det sättet får vi båda bra träning. Efter ett uppvärmningsvarv så körde 3*8 minuter på en 2.5 km slinga vid Pilbo. Rätt stökig terräng där, jag lyckade gå över styret också. Efter lite mera rull avslutade passet med 2 snabba varv nere på gruvområdet där det finns lite snabbåkta gångvägar runt gruvhålet med lite stigningar också så pulsen går upp.

Idag ryktas det om en tur på cyclocross - Kim vill spara på drivlinan inför Billingen :-). Vi får se hur det blir med det - cyclocrossturen alltså.

Inga kommentarer: