tisdag 12 maj 2009

Sega ben #2

tja de e inte lätt.
Sätta en bra rubrik alltså. Men å andra sidan är de ju innhållet som räknas rubriker får anstå kvällstidningarna.

En kort resumé sedan senast:

Fredagkväll skjutsade jag ner Martin till Hjo för tävlingar i helgen. Vi bodde på Hjo Camping i en lite typisk campingstuga.

Lördagens race gick på fin områden kring Hjo OK's klubbstuga, snabba mellstastigar kombinerat med trixiga passager och backar.
Martin tvingades bryta med ryggsmärtor efter halva loppet. En cykel med lite annan geometri kombinerat med lite laborationer med sadelpositionen tror vi var banditen bakom fenomenet.

På kvällen hade jag tänkt mig ett intervallpass på söndagensbanor som Martin sagt var fina. Men regnet öste ner mest hela eftermiddagen så det blev lite mys i stugan istället.

Söndag: åkte runt banan med Martin och det var riktigt fina. Blev lite sugen faktisk att åka H-Sport eller H40 men avstod. Vet inte riktigt varför om jag skall vara ärlig - lite feg kanske. Jag har ju bara kört långlopp.
Vi träffade Tomas Kristoffersson från Härnösand där också. Han har ju utvecklats starkt under vintern och fått göra landslagsuppdrag under de senaste veckorna, så han hade många intryck att förmedla -som alltid med ett leende och glimten i ögat.

Måndag: Körde intervaller på Kyrkstigen vid Uvnäs. Kim dök upp innan med nyinköpt RaceKing 2.0 som skulle stansas. Mycke läckage var det och det blev mest pumpa inna Kim ledsnade o lade i en slang. Sedan plöjde vi stigen 4-5 gånger åt båda hållen. Gick lite segt tyckte jag, men så här efteråt kanske inte så konstigt då jag inte ätit något sedan lunch, och vi kom iväg vid 19-tiden.

Inga kommentarer: