tisdag 26 maj 2009

Ett par dar efter

Billingeracet har jag hunnit smälta intrycken :-). Nejdå har bara inte hunnit med detta "dagboksskrivande".

Eftersom jag skrev en del innan racet så är det väl bara på sin plats att jag skriver lite efteråt också.
Jag är nöjd med söndagens lopp, kanske fegade jag lite på de första 4 milen, innan varvningen, men jag har respekt för längden speciellt så här i början på säsongen. Det är ju dessutom snittfarten som ger sluttiden - inte om man lyckas gasa en liten bit bara.

Jag klarade en lite svår (i min värld) passage som finns på första slingan och det stärkte självförtroendet. Tidigare har jag gått av där en gång och klarat den en gång så nu när jag klarade den kändes det som jag var "tillbaka".
Det var också mitt mål inför loppet - att vara "tillbaka" dvs klara samma tid som för 2 år sedan. Då tyckte jag det gick bra och hade dessutom höjt mig sedan året dessförinnan. Fjolåret var, hoppas jag, en parentes - ingen ork o dålig motivativation.

Kom in på samma tid i år som 2007 - 3.57 - det räckte till en 33e:plats. Har en konkurrent på kroken också - kanske dax på Lida att passera :-)

Banan är helt klart en favorit - mycket stig - lagom klurigt - inte för långa=tråkiga grusvägspartier.

Billinge-arrangörerna är lite smartare än tex vi själva i Falu CK. Det behåller sin bana år efter år. Förbättrar och underhåller den där det behövs och lägger "istället" krutet på att utveckla arrangemanget - i år med lite nya varianter på motionsklasserna. Det ger både kontinuitet för de som tävlar som kan jämföra tider och prestationer med tidigare lopp, samtidigt som det lockar nya skaror - smart. Lida Loop är exempel på liknande tänk.


På väg uppför startbacken mot Billingen.


Besiktning av BMW:n idag. Sen ere sommar på riktigt.

Inga kommentarer: