lördag 16 maj 2009

Snabbdistans

Hoppade ur sängen vid 7.30 idag. Hämtade tidningen och fixade frukost - mackor,gröt och kaffe. Jag gillar den lugna stunden på morgonan ock har inga problem med att kliva upp lite tidigt för att få den innan andra sysslor tar vid.

Väckte en lite trött Martin som skulle iväg till Grycksbo för att köra träningstävling på ny XC-bana tillsammans med de andra snabba.

Jag städade och efter lunch drog jag iväg på dagen pass. 3 timmar MTB i bra fart var mitt mål. Jag körde ut mot Stångtjärn och åkte en del av WorldCupbanan mot Oxberg men istället för att vika ner mot Lustebo fortsatte jag vägen vidare mot Solarvet-Sågmyra. Därefrån åkte jag banvallen till Grycksbo, där jag letade upp Jens nya XC-bana. Körde den ett varv innan jag åkte vidare hemmåt via Tönbergs väg-Haghed. 70 km och 825 höjdmeter han jag samla på mina 3 timmar. 147 i snittpuls o 178 som max.

Nu njuter jag i soffan o kollar stage 6 av Girot och väntar på middag.

Imorgon blir det målning av bystugan på dan och intervaller på Lugnet på kvällen.

Inga kommentarer: