Airberllin har lite att jobba på vad gäller kundbemötande..
Det blev en tung och lång dag igår. Upp 3:45 för avfärd mot Arlanda.
Lämna bil på Lindskrog, Terminal2. Mats o Lena möter upp. Incheckning av bagage. Sniffning - med papperlapp istället för hund - av våra cykelväskor innan incheckning av dem.
När vi sedan skall lämna planet i Berlin vid vår mellanlandning på väg till Verona får vi reda på att vi blivit ombokade på ett plan med avfärd om 3 timmar. Detta pga av att vi är försenade och anslutande plan inte väntat.
- Vad händer med bagaget? undrar vi.
Damen vid informationsdisken förklarar att det får vi hämta vid utlämningen av borttappat bagage. De tyska männen är där endast kontaktbara via en telefon - trots att de befinner sig på andra sidan väggen! Men se där finns inga väskor. Inte nu och inte efter intagen lunch någon timme senare heller.
Med 10 minuter kvar till avgång försöker vi få nya boardingcard men se våra platser har gått till dem på väntelista! De skakar fram nya platser efter lite upprörda tongångar från vår sida.
Frankfurt blir 3:e flygplatsen och planet vi sätter oss på där blir även de försenat.
Framme i Verona - 4:e flygplatsen på samma dag - personbästa tror jag.
Äntligen ett rakt besked där - allt bagage kvar i Berlin. Inte trodde man att man var tvungen att fråga en italienare vad tyskarna gjort av bagaget.
Nu skall det komma till våra lägenheter idag istället ...dagen utvisar om det blir så. Sightseeing i Malcesine istället för distans då idag....
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar