måndag 8 juni 2009

After Lida Loop

Vi åkte ner till 08-land på lördagmorgon. Denna gången var också Barbro med i bussen. Oftast är det bara Martin o jag som drar iväg på cykelresor men nu när Anna var i Kungälv så hakade Barbro på. Jag tror hon hoppats på lite shopping men det var ju nationaldag så allt var stängt och turen hade ju Lida som mål.

I Tullinge intog vi lunch på Anna's retstaurang.



Vidare till Lida friluftsgård där planen var att plocka upp nummerlappar och kanske ta en tur på banan.
Men väl där möttes vi av regn så vi hämtade utt nummerlapparna och kollade på ungdomstävlingarna som pågick. Vi skippade rullningen.



Vi drog vidare mot boendet på Tvetagården.
Där fick vi sällskap av flera cyklister, bl.a. Kajsa Snihs, som laddade inför loppet.

På kvällen tog vi en promenad för att röra lite på kroppen - det blev ju ingen rullning på banan - och sen kollade vi lite på Sverige-Danmark, men det var ju en tämligen avslagen tillställning.

Loppet gick helt ok tycker jag. Min ambition i år är att ha kul och tidsmässigt klara de tider jag hade 2007, som jag tycker var en bra säsong. Det lyckades jag nästan med, 2 minuter långsammare i år var jag. Men det kan tillskrivas lite blötare/halkigare bana än 2007 då det var +30 och snustorrt.

Langningen som Enervit stod för och som man kunde köpa till fungerade oklanderligt. De hade löst det med egna langningsstationer inne på Lidagårdområdet och för att se om man var kvalificerad till langningen satt en markering på nummerlappen på cykeln. Smart! Något att ta efter för fler arrangörer.

Nu hade vi ju Barbro med denna gång men det var ju inte planerat så, så vi nyttjade den langning Enervit stod för så slapp Barbro känna "pressen".

Martin körde sitt premiärlånglopp och vann juniorklassen, så han var riktigt glad efter loppet :-).

När vi kom till Falun plockade vi upp en nöjd Anna som kom med tåget från Kungälv. Så söndagen kunde avslutas med gemensamt kvällsmål med en nöjd familj.

Nu återstår lite persedelvård.

Inga kommentarer: