måndag 29 juni 2009

Sveriges roligaste långloppsbana

ja det kan jag nog utnämna Rännneslättsturen till.
Vilken fin bana man arbetat fram runt Eksjö! Helt sjukt!
Många snabba fina stigar, några mindre snabba, trixiga stigar men framför allt mycket sparsamt med väg. Kändes som små korta pauser där man han dricka och stoppa i sig något bara innan det var dax för nästa stig.
Det längsta enskilda sammanhängande stigpartiet mätte jag till 16 km. Längsta vägavsnitt var 2,5 km. Det säger lite om banan.

Varmt var det, dammigt var det, speciellt den första milen. Loppet flöt på bra tycker jag. Stannade och fick min flaska med sportdryck påfylld vid 40 km och vid 59 km, tappade en del tid på det - kanske 1 minut drygt.

Hade lite "pulver" att dra ifrån en grupp åkare med ca 7-8 km kvar. Inga problem att hålla tryck på slätan men kände mig lite trött uppför - men de var tydligen ännu tröttare för jag var 2 minuter före dem i mål! Klarade mitt "mål" på 3.40 med 11 minuter tillgodo. 3.29 räckte till en 25: plats stimmet H40, med Janne J i täten.

Rullade sedan hemmåt Falun i värmen, det var över 30 på något ställe på vägen hem. Gött.

Inga kommentarer: