torsdag 18 juni 2009

En sommardag

Det var +5 grader när jag åkte till jobbet igår morse. +20 grader när jag kom hem. 300% varmare alltså.
Jag åkte hem lite tidigare för att dra nytta av vädret lite. Körde backintervaller vid Bodarna, Bjurs. Tror ta mig tusan att jag var lite snabbare än senast jag var där. Får kolla upp det vid nästa tömmning av Polaren.

Han precis hem från träningen för att skjutsa Martin till Lugnet där röjning av SM-banor skulle ske.
Tuff sport det där med MTB. Skall man ha nån bana att tävla på får man fixa den först. Lite som det var förr i tiden.
Flera med mig kommer säkert ihåg alla de gånger man skottat hockeyplan för att lira lite hockey. Fostrande och gemenskapsbyggande, precis som idrott/sport skall vara.

Själv åkte jag hem igen och ägnade resten av kvällen till det småpyssel med att återställa Annas rum. Jag menar sätta upp gardinstång, spegel, rullgardin osv. Allt småjox som man inte tänker på men som tar en hel del tid.
Nu kan Anna iallfall flytta in i sitt nyfixade rum till midsommar om hon vill.

Inga kommentarer: