tisdag 9 juni 2009

Mek


Jag plockade av baksvingen på min NRS igår kväll. Hittade ju tidigare ett litet glapp i länken vid vevpartiet. Vid närmare besiktning av länkaget och en jämförelse med de nya lagren så vete tusam om man skall ge sig på att pressa ur lagren och byta.
Det finns ju en risk att det inte blir lika bra igen och eftersom det knappt är skillnad på glappet på det nya lagret och det som sitter nu så fegar jag ur.

Tror jag. Jag skruvar nog ihop det hela ikväll igen... med lite loctite - to be sure.

Har identifierat att knäppet i bakhjulet kommer från de korsade ekrarna - korset närmast navet. Det blir till att hitt på något bra att lägga emmellan ekrarna. Lasse Myrberg har ju nyligen lagt handen på hjulet och hittatde inget fel på ekerspänningen.

Kanske kommer en bild på min NRS utan "rumpa".

Mera material till målningen av Annas rum införskaffades på lunchen så nu kan vi gå vidare på den fronten med. Vitt med en röd fondvägg är hennes färg val.

Inga kommentarer: