onsdag 22 april 2009

Sammanfattning

Ett sammanfattande inlägg för de 2 veckor som gått.

Har varit åter i Svedala nu i nästan en vecka. Lägret på Mallorca var trevligt. dock drabbades jag av magsjuka efter 4 dagar, så jag fick bara 4 bra pass och 4 "rulla med pass". Det kändes riktigt bra på de inledande passen och den känslan skall jag ta med under sommren. Men det viktiga var ju att ungdomarna kunde träna på. Nu blev det en del manfall hos ungdomarna med under tiden, mest pga förkylningar. Men de flesta körda alla sina pass. strongt!
Vädret var inte med oss, även om det var cykelbart alla dagar så hade vi nog alla hoppats på sol och värme. Men vi fick "stå ut" med 10-15 grader, vind och duggregn.

I fredags drog Martin och jag ner till Mjölby. Premiärtävlingar i MTB för Martin stod på programmet. Tyvärr var Marting förkyld och tvingades bryta loppet på lördagen efter 1 varv. Surt - speciellt som det var observationslopp för uttagning till landslagsuppdrag på världscuptävlingarna i Offenburg, Tyskland och Houffalize, Belgien.
Vi åkte hem igen på lördagkvällen.

På söndagen fick bilarna sommarsulor.

Spinning på måndagen - ett bra pass där jag försökte ligga på ordentligt igen. Förbi tröskel och vidare tills det gör ont.

Meckade på ny framväxel, bytte klingor, kedja och kassett, ny sadel på NRS:en igår kväll. Så nu är den raceklar. Är sugen på ny gaffel också, få se hur det blir.
Fick mail om att mitt R-SYS-framhjul skickats, så det kommer nog innan helgen. Blir nog en racer-tur då det skall bli riktigt varmt. Fast man kanske skall prioritera lite skogskörning nu. Billingeracet kommer allt närmare och lite skogsvana måste man ha innan dess.

Det blir Johans 75-minutare ikväll.

Inga kommentarer: