måndag 13 juli 2009

Blött

var det igår.
En av de blötaste tävlingar jag kört. En helt ny upplevelse av banan. Redan upp vid Vidablick där man lämnar parkeringen och åker några hundra meter på ett elljusspår så förstod jag att detta skulle bli en lång dag. Elljusspåret var riktigt vattensjukt och jag försökte ta mig fram på kanterna så gott det gick.
Stigen över hygget efter ca 6 km var som att åka i en bäck.

Jag hade problem med sikten, speciellt i partiet vid Hedsåsen där glasögonen immade igen helt. -Det här blir knepigt, tänkte jag, men som tur var lättade "dimman" och vädret blev bättre och farten högre. Efter det var det bara det normala problemet med vatten och smuts på glasen.

Tappade lite fart mellan Östbjörka o Nittsjö, då gruppen jag åkte med släppte i uppförbacken mot Östbjörka och jag blev ensam. Lite krampkänningar gjorde att jag fick ta det väldigt lungt i sprtprisbacken i Nittjö och asfaltbackarna innan Backa.

Kim skötte langningen till mig och i Backa fick jag min sista flaska. Jag piggnade till igen och resten av loppet kunde jag öka farten igen.

Summasummarum helt ok insats och jag är nöjd - igen rekordtid men det var inte att vänta heller med tanke på förutsättningarna.

Förhoppningsvis kommer någon bild - Kim som langade till mig, fotade också.

Martin fick kliva upp på pallen som missnöjd 3:a. Ryggont hindrade honom från att göra sitt bästa.

Nu dröjer det till Finnmarksturen i slutet av Augusti innan det blir tävling igen. Gott om tid att vässa formen ytterligare alltså - eller helt tappa den....

Inga kommentarer: