onsdag 8 juli 2009

Solskenscyklist

Ja, jag vet, jag borde ha varit ute och piskat lite distansmil igår, men jag orkade inte bli blöt, kall och grinig.
Precis när jag var klar att åka öppnade sig himlen och regnat vräkte ner. Drog igång Spotify-listan och körde inne istället. Skulle vilja påstå att jag körde mina 3 timmar på 1.
2*2 + 4*5 minuter blev det med ca 2 min vila mellan. Kändes bra med inte överdrivet mycket syra och bra återhämtning mellan intervallerna. Få se hur det är i verkligheten till helgen, då är det ju Mörksuggejakten.
Så det är bra att det regnar nu. Då blir banan bra. Det får inte vara för torrt i markerna då blir sanden jobbig. Lite regn binder ihop fint. Men på söndag vill jag ha +21 o sol.
Jag siktar som vanligt på att klara 2007 års tid.

Nu blir det vila till lördag då det blir 1-1,5 timme rullning.

Inga kommentarer: