måndag 13 juni 2011

Lida Loop

Vaknade med skrovlig hals och tänkte NEJ! Jag ville ju så gärna åka. Hade sett fram emot detta lite mer än vanligt eftersom jag fick bryta loppet ifjol.
Nåja upp ur sängen och efter lite gröt och kaffe kändes halsen bättre. Så jag åkte till Lida och förberedde mig för race.
Den rätta inspirationen hade dock grusats tidigare på morgonen och den där rätta tändnigen ville inte riktigt infinna sig.
Första halvan av första loopen gick riktigt tungt och här tappade jag tyvärr de grupper och personer som jag siktat på att kunna följa. Efter ca halva första loopen började kroppen komma igång och jag kom in i ett bra tempo - dock alldeles för sent.
Langningen som jag köpt av Enervit fungerade perfekt och jag kände mig stark när jag gick ut på 3:e loopen.
Tyckte jag hade koll i steniga utförslöpan innan vägövergången men plötsligt känner jag hur jag är på väg över styret. Jag landar hårt på höger lår och slår även i huvudet. Reser mig upp och kollar cykeln som är hel och tycker det känns ok i kroppen så jag hoppar upp på cykeln och fortsätter.
Jag lyckas plocka några placeringar på slutet så på det hela taget ett ok race med tanke på den mediokra starten och vurpan.
 Vid närmare koll när jag kom hem så visar det sig att hjälmen spruckit och än en gång kan jag konstatera att de gör sitt jobb. Så det blir att skaffa en ny. Som tur är har Giro (m.fl.) en 3årig kraschgaranti, så man får köpa en ny hjälm för 1/3del av priset efter krasch. 

Sviterna efter vurpan inskränker sig idag till ett ömmande höger lår och höger hand samt liten bula i skallen :-)

1 kommentar:

Rasmus / Billiga Cyklar sa...

Usch, har också krachat med cykeln ett antal gånger. Resultat blev bara skrapsår och lite annat.

Men det måste ha varit en kraftig smäll om där blev en spricka i hjälmen för din del ?