måndag 4 juli 2011

Ränneslätt

En liten resumé från helgen är väl på sin plats;
Vi - Martin, klubbkamraten Stefan Snell och jag - åkte ner redan på fredagskvällen. Kul med lite nytt sällskap på resan och tiden gick snabbt. Väl framme vid Juventum Logi mottogs vi av en glad herre som visade oss faciliteterna och önskade oss lycka till. Kan verkligen rekommendera boendet.
Lite senare på kvällen ringde Lars Bleckur och meddelade att 9:30 på lördagmorgonen skulle banan rullas lite.

Vi rullade så iväg vid 10-tiden ..Vi körde igenom 1:slingan, delar av XCbanan och vidare bort mot skidstugan där jag, istället för att svänga upp mot de avslutande slingorna, forsatte rakt fram och de återstående 2 km in mot mål.

Lunch, lite cykelvård och fika på Lennarts konditori o lite vila blev eftermiddagens sysslor.
På kvällen käkade vi gemensam middag, tillsamman med hela CRTgänget, på Keskins Restauranger. Rekommenderas!!

Tävlingen då?; Jo jag fick till en hysad start (klart bättre än Lida iaf) och kom med bra i början av loppet. Strax efter XC-banan tappade jag den grupp jag var med i  - då de var piggare och starkare på vägavsnittet bort mot skidstugan. Så jag fick åka ensam knappa milen eller så och tempot och motivationen sviktade lite. Efter sista langningen fick jag upp ångan igen och lyckades öka på farten rätt bra in mot mål. Kom i mål på en 6:e plats bara ca 4minuter långsammare än ifjol då jag gjorde "mitt livs lopp" och hade perfekt timing loppet igenom. Nöjd och tillfreds med att känslan i både ben och sinne gått åt rätt håll sedan Lida.

Stefan och Martin turades om att köra hemåt så jag kunde slöa i passagerarsätet hela vägen hem - lyx.

Nu väntar persedelvård och laddning inför Mörksuggan.

Inga kommentarer: