onsdag 11 juli 2012

Pyssel

Lite pyssel med Macen igår.

När jag skaffade den så installerade jag direkt Windows 7 som en virtuell maskin i programvaran VirtualBox. Funkar klockrent!
Anledningen vara att jag ville kunna använda Macen även för att ladda in Polardata i Polars programvara, vilket inte finns i någon Macversion.

Senare har jag skaffat en Garmin Edge 500 och behovet av Polarprogrammet har minskat - med ett undantag. Jag vill då o då kunna titta tillbaka och se vad jag gjorde en viss vecka eller inför en viss tävling.
Jag ville förenkla det ytterligare - slippa dra igång virtuella Windows7-maskinen och ansluta extern disk (där datat ligger för att kunna användas och fyllas på från både Mac o PC).

Kollade runt lite och hittade ett program för Mac - rubiTrack - som både läser Garmindata och Polardata. Så nu har jag tankat in gammalt Polardata i rubiTrack och kan enkelt se vad jag hade för mig en viss dag. Skulle kunna tanka in allt från Garmin där också, istället för at använda garminConnect, och samla allt på ett ställe. Få se hur jag gör.

Martin har fortfarande mycket ont i axeln men kan röra armen lite mer än i söndags.

Jag körde ett Monarkpass på kvällen innan det var dags för Allsången ;-)

Inga kommentarer: