söndag 1 juni 2014

Långa Lugnet

På väg ut på 2:a loppen.

Så var långlopp nummer två i cupen avklarat. De yttre förutsättningarna var ok, nattens regn hade upphört och det var uppklarnande väder om än lite kyligt.
Kom i väg hyggligt i början av starten men tappade sedan positioner i varje sväng. Fick nästa stanna för en vurpande cyklist där vägen smalnar av vid busshållplatsen framför Lugnetskolan.
Ingen drömstart men efter det flöt det på bra. Tror de tog det rätt lugnt i täten för fältet var rätt samlat i botten av Högbobacken och var så även långt ut på grusvägarna på övningsområdet.

Loop 2 flöt på utan missöden och med fortsatt bra känsla. När jag passerat varvningen ut på 3:e loopen började tröttheten komma smygande. Lite låg på energi ett tag och det gick sakta. Hade nog fuskat med näringsintaget lite under 2:a loppen och det fick jag börja sota för nu. Tvingades släppa Anders Wessling som jag kommit ikapp lite tidigare.  Surt, men självförvållat. Lyckades peta i mig ett par gel och hålla ihop det hyfsat in mot mål.

Slutade 6:a och jag gläds åt känslan i kroppen som nu tagit ett steg framåt jämfört med Billingen.

Resultatmässigt fick jag en sämre placering än på Billingen, men det är tätt i toppen.
Bara 2:41 fram till pallplats och 2:53 fram till en andra plats efter ointagliga Atle. Så det är helt klart hanterbara avstånd framåt. Kan bli en spännande och tight sommar i gubbklassen det här. Kul!

Inga kommentarer: