måndag 16 februari 2009

Muskelbristning

jorå så att. Visst är det så. Bliv vid din läst - eller cyklister skall inte åka skidor - eller veklingar skall ligga på soffan.
I alla fall gav min vänstra vad upp under gårdagens skidpass i Sörskog. Efter 2 timmar i strålande sol och perfekta spår sade vaden ifrån med besked. Tog mig med näppe siste biten på varvet. Sedan haltade jag upp till parkeringen småmuttrande.. - jag hade ju ställt in mig på 3 timmars skidande.

Ve o smärta. I morse ringde jag till Chiropraktik o. Massagekliniken för o kolla om de hade tida att behandla med laser. Och visst hade dom det. Alltid bra bemötande hos dem. Skall dit imorgon igen och på onsdag också, för att skynda på läkningen.

Annars har det rullat på med träningen; har kör 2-3 spinningpass/veckan + 1-2 pass skidor på helgerna senaste tiden. Så fint nu när det är riktig vinter. Snart dax att regelbundet köra lite distans på cykel ute och öka på intensiteten ytterligare ett snäpp under veckorna.

Inga kommentarer: