fredag 12 februari 2010

Nya tider

Det har varit torka ett tag nu som ni märkt om ni varit här. Förkylningen har planant ut i ett läge där jag inte längre känner några andra symtom än att det sitter lite på stämbanden, speciellt på morgon och kväll. Ibland kliar det riktigt bra precis när man skall somna. Vet inte om jag gör fel men jag har smugit igång med träningen igen denna vecka. Spinning i måndags på F&S. Den var tung som väntat efter nästan 2 veckors upphåll men kändes ändå ok på det stora hela. Inga känningar av förkylningen varken under eller efter passet. Så igår körde jag ett pass till. Lika då, lite tungt men inga andra känningar av förkylningen. Jag vill ju komma igång liiite igen innan Cypernresan.


För en vecka sedan var jag ner till Stockholm och köpte en VW Golf. Hittade en 2004 som verkar rätt väl omhändertagen. Ägnade en del timmar under förra helgen till att tvätta o dona med den. Den verkar helt ok, drog 0,6l/mil då jag körde hem från huvudstaden i fredags. Sitter ett Ground Zero slutsteg med baslåda i den så Barbro kan spela loss ordentligt! Motorvämare med kupéuttag, drag, farthållare samt 18" sommarhjul gör den ju i det närmaste fullutrustad. ;-) 

Viton är således till salu nu i och med att Golfen är inhandlad. Så det är bara att höra av sig om ni är intresserade av en bra cykeltransportör.

Mercedes-Benz tar på sig att fixa bakluckan på Vianon som goodwill och jag kommer passa på att samtidigt få lite annat lackjobb gjort. Så när våren kommer är den förhoppningsvis ännu snyggare. Håller som bäst på att kolla runt vad det finns för snygga fälgar att sätta på den till sommaren. Vill ha lite fräna men ändå stilrena fälgar som är lätta att hålla rena.
Här är huvudkandidaterna. Vad tycker du?





Kom ett litet paket idag från bike-discount.de , det är bra det för motivationen :-)







1 kommentar:

Öijer sa...

Jag röstar på TSW