söndag 14 februari 2010

Premiär

Ni tänker förstås på invigningen på Velodromen men den var ju igår. Jag var inte inbjuden, hade inte förväntat mig det heller i och för sig, så jag stod över. Premiärer och invigningar skall man ju vara inbjuden till känner jag, inget man betalar dyrt för, inte jag iaf. Jag är inte bitter, inte alls, jag hade inte på något sätt gjort mig förtjänt av någon inbjudan och många jag känner som var förtjänta av en inbjudan hade också fått en sådan. Så ingen skugga skall falla över initiativtagarna till detta, tvärtom. Så långt gårdagen.

Det rubriken syftar på är min skidpremiär i spåren i Sörskog. Jah har ju haft en bedrövlig månad med 2 förkylningar på raken så premiären i detta skidparadis blev alltså inte av förrän idag. Men vilken njutning. Sol, blå himmel, -2 grader. Tänkte stanna och ta några bilder men det var så kul att åka skidor så jag glömde eller rättare sagt kom mig inte för att stanna och ta mig tid. Jag bara njöt. Tog det lungt tycker jag men avverkade ändå 18 rätt så kuperade km (225 hm) på 80 minuter så helt under isen är jag tydligen inte.
153 i medelpuls och 181 som mest visade pulsklockan.

Hirvonen vann idag lite väntat Svenska rallyt. Kimi verkar trivas bättre på asfalt och slutade på en 30:e plats.

Inga kommentarer: