tisdag 26 oktober 2010

Service


Bilen inlämnad på service idag. Kollade upp lite priser innan för att se hur prisbilden var. Skillnaden var några hundringar mellan de små lokala verkstäderna jämfört med "stora märkesverkstaden".
Valde därför Svalan Bilservice - de vet vad de håller på med och ger mycket bra service. Något som stora märkesverktaden inte gjort sig kända för i de ärenden jag haft med dem. Händer det något akut finns också ½ arbetsstyrkan från Svalan Bilservice där hemma i byn ;-). Jag tror på det småskaliga kvalitetsinriktade i detta läget.

Spinning igår, ett bra pass med runt 80% av maxpuls i snitt och 96% av max som toppnotering. Kanske lite låg blodvolym nu när träningsmängden inte är så hög men det kändes rätt bra i benen. Blir ett pass ikväll igen då det blir 75 minuter intensivpass.

Annonserade ut min vinterhoj igår, få se om någon nappar. Jag är sugen på en lite bättre hardtail som även kan fungera att köra någon tävling på. Trek 9.7/9.8/9.9 eller Scott Scale 30/35 är frågan. Är fruktansvärt nöjd med min Trek Top Fuel och då Treks hardtail har samma geometri så vore en sådan perfekt. Framtiden får utvisa vad et blir. Lite sugen på en Monark 828 Strip också - det har jag tjatat om tidigare. Men det vore kul och intressant att kunna följa kraft/arbete förutom puls.

Mer saker till försäljning är ett par Mavic Aksium Race, Easton EC70 sadelstolpe och kamera.
Maila mig på fisherbike60(a)hotmail.com om det är nått som verkar intressant.

Inga kommentarer: