torsdag 28 oktober 2010

Träskalle

Imorse kände jag det direkt jag när vaknade och det har bara blivit värre under dagen. Halsen. Torr som Sahara. Riktigt river när man sväljer. Kroppstemperauren har svajjat ordentligt också  - ömsom varm ömsom kall. Skallen känns som den skall gå i bitar. Helt enkelt en förkylning på G. Ni vet ju hur sjuka vi män blir vid sådana här tillfällen - dödssjuka.
Stannar hemma imorgon förmiddag och tar det lungt innan det blir dags att dra mot kungliga huvudstaden senare.
Denna helg gör cyclocrossen premiär mitt i Stockholms hjärta - Kungsträdgården. Ska bli häftigt att se cyklisterna kryssa runt på banan som har många kurvor. CRT står för värdskapet på lördag.
På söndag arrangerar CK Valhall en tävling utanför CX-cupen vid Stora Skuggan. Blir en spännande helg med banor på 2 nya platser. Hoppas på lite varmare och torrare väder än förra helgen i Lidköping. Även om jag inte tävlar är det ju trevligare med drägligt väder :-)

Har fått låna en sådan här pjäs - Canon 24-105L IS USM zoomobjektiv  - av en arbetskamrat. Ska bli spännande och kul att få testa det under helgen. Det 70-200 som jag ofta använder på cykeltävlingarna känns ibland lite för långt i brännvidd. Dock är ljusstyrkan bara 4 på 24-105:an så vi få se vad det innebär i praktiken.

Nu hoppar jag i säng.

Inga kommentarer: