måndag 1 november 2010

November

Jepp, ny månad, nya tag. Fast inte riktigt så energisk start från min sida då. Har varit hemma i dag och tagit det lungt för att låta kroppen jobba med förkylningen som hållt ett stadigt grepp om mig i helgen.

I lördags var jag som tidigare nämnts (tror jag) funktionär på den 5:e deltävlingen i CXcupen. Hela Kungsan var förvandlad till en CXbana som innehöll ca 1 miljon svängar och en liten stigning.
Folkfest?! Ja nästan, jag har då aldrig sett så mycket publik vid en cykeltävling tidigare i alla fall. Ett smart drag att förlägga tävlingen mitt i stan.
 Glesbygd möter stad....
Foto: Angelica Edvardsson

På kvällen efter tävlingen var funktionärer och cyklister bjudna på middag på lokal nära Cykloteket Norra station.
God mat, trevligt och intressanta diskussioner med Cyklotekets VD - Ted.

Söndag  - ValhallCrossen vid Stora Skuggan. Ny plats helt okänd för mig, men mycket fint område för lite friluftsliv nära inpå knutarna till centrala Stockholm.

Martin hade en otursfylld helg - han vurpade direkt efter start på lördagen och tvingades bryta. Detsamma även på söndagen efter 2,5 varv. Grunden lades med att vurpa ordentligt på fredagen på årets första ishalka. Samma höft fick ta alla 3 smällarna......Men, men det blir nya chanser.

Inga kommentarer: