tisdag 23 november 2010

Veckovila

Så heter det. Den dag man tvingas ta ut i ledighet om man jobbat hela helgen, vilket jag gjorde helgen som gick. En omfattande uppgradering av ett gäng Sharepoint-servrar var uppgiften - inget speciellt upphetsande. Men ett jobb vi skjutit på under hösten tills vi hittade en helg som nödvändiga resurser kunde enas om. Det gjorde att jag fick skippa Cykelgalan & mässan  - i år också. Fast mässan tittade jag in på ifjol då jag passerade Jönköping på väg hem från Falkenberg där jag köpt en bil dagen innan.

Idag då, vilodag o allt. Jag passade på att ge sommarbilen den ömhet, kärlek och omvårdnad den förtjänar. Det blev tvätt, städning invändigt och på med garagehjul för vintern. Så nu är det en sak mindre på "göralistan". Skönt.  Betalade räkningar också - mindre kul.

Nu ikväll har jag kört ett spinningpass på F&S - Intensiv 75. Men om det var så intensivt från min sida vet jag inte. Lite omotiverad och med nyäten chorizo i magen så var det svårt att ta i det där lilla extra. Tur det kommer flera pass. Nästa planerar jag på torsdag.

Inga kommentarer: