lördag 31 december 2011

Sista passet 2011

Blev ett fint distanspass med Martin i solen i dag. Ca -6 under passet. Lite kallt om fötterna sista ½timmen men annars inga problem. Vi körde ut gamla Leksandsvägen-Norrr Amsberg-Borlänge-Åselby-Torsång-Ornäs-Olsbacka-Norsbo-Källviken-hem. En fin runda. Mötte faktiskt 2 andra cyklister denna fina dag.

Summerar 2011 med att konstatera att jag går mot strömmen 2012 då jag under hösten kompletterat min 26" fullgung med en 26" hardtail. Nu när "alla" skall åka 29:er. Få se hur det går med hardtailandet men baktanken - som jag kankse nämnt tidgare - är att vill ha en "enkel" cykel att ta med på utlandsresor. Det är trots allt bra mycket mindre delar som kan trilskas eller gå sönder på en hardtail jämfört med en fullgung.

I övrigt känner jag mig starkare nu än samma tid förra året mycket tack vare att jag fått vara frisk hela denna höst och kunnat träna på utan avbrott. Monarken ger mig också "svart på vitt" i denna känsla - och det är inspirerande! Får jag fortsätta vara frisk så borde det ge bra förutsättningar för mig att bli snabbare 2012 än i år - som kändes lite som ett mellanår prestationsmässigt. Men huvudsken är trots allt att jag har kul - och det har jag :-). Testade tex på at köra några XC-tävlingar på försommaren - då det är lite glest mellan långloppen den tiden. Utvecklande och kul erfarenhet.

Gott Nytt År på Er Alla!!

Inga kommentarer: