fredag 13 april 2012

39

Resultat efter dagens andra fria träning inför Chinese Grand Prix på söndag.

Schumacher snabbast på morgonens fria träning. Gammal är äldst heter det ju. Få se hur långt det räcker i kvalet och under racet. Mercan verkar gå bra rakt fram men hänger inte riktigt med i svängarna. Ferrari har problem  - Alonso först på 10:e och Massa först på 17:e mer än 2 sek efter.

Som kontrast till alla träningstider som redovisas runtom så redovisar jag personlägsta vilopuls - uppmätt sittande. Min vilopuls har legat på runt 42-43 slag/min "så länge jag kan minnas". Igår innan spinningpasset kollade jag pulsen där jag satt och väntade på att få gå in i salen. Pulsen stabiliserade sig på 39. 3-4 slag lägre än tidigare. Vet inte om det är bra eller dåligt. Men kanske har vinterplågorna på Monarken (läs 4:or) gett lite utdelning. Eller så håller gubben på att somna in ;-)
Pulsspannet upp till maxpulsen  - 194 har utökats iaf. Om detta faktum har någon som helst possitiv effekt på cyklandet är en helt annan femma.

Inför Italienresa#1 börjar väl det mesta falla på plats. Packade cykel igår kväll med överinseende av Martin. När cykel och hjul var på plats slängde jag ner lite mat, slangar, kedja, hjälmen och cykelskorna i cykelväskan också. Så kommer den väskan på avvägar nu så står jag utan allt. Smart eller osmart? Kanske tar skor o hjälm i handbagaget ändå...har gjort så tidigare just med ev bagagestrul i åtanke. Fast å andra sidan åker vi direktflyg denna gång så det borde inte vara några bekymmer. Ja, som ni märker har jag lite resfeber...eller egentligen är jag ju bara sådär barnsligt uppspelt inför detta roliga som väntar. Ser verkligen fram emot det här!

 

Inga kommentarer: