tisdag 10 april 2012

5

Italienresa #1 närmar sig - bara 5 dagar kvar nu. :-) Packlistan upprättat och lite prylar att fixa inför resan återstår. Och cykeln skall packas förståss. Jag han med ett kort pass på den i helgen, så grejorna verkar funka - innan avfärd ialla fall ;-).

Träningsmängden och även intensiteten fick stryka lita på foten förra veckan då jag hade känningar av förkylning i början av veckan - vilket jag kurerade med besiningslöst intagande av C-vitamin och vitlök. Ville ju inte bli sjuk inför Italienresan. Ett par, tre hårda pass frös inne. Men jag höll mig frisk. En större vinst det  - än förlusten av några  - om än "viktiga"  - pass. Tanken var att köra på rätt hårt förra veckan för att sedan ta det lite lugnare denna vecka inför resan. Men riktigt så blev det nu inte.

Hoppas väderprognosen för vår tid där i Terni förbättras lite, ser inte ut att bli riktigt sådant höjdarväder som man hoppas på. Varmare än hemma lär det bli i vilket fall, men helst vill man ju ha +23 o sol, vindstilla osv. Nu ser det ut mer som regnskurar och ca +15. Nåja skall bli skönt att få lite semester och cykla, snacka cykel och bara vara.

2 kommentarer:

stefan carlsson sa...

formen såg då god ut i rottnebyskogen! kör hårt i viva la forza. får du clason med dig?/stef

Göran Eriksson sa...

Tack Stefan! Nej Clason verkar resa så mycket i tjänsten att när det kommer till tal om nöjesresande blir det "Njet". Har försökt locka med honom.
Denna resan blir tillsammans med 7 Sundvsallscyklister.