måndag 30 april 2012

Stanstur på Jungfruberget

Skrämde kroppen med några intervaller på Jungfruberget. Första cykelturen efter Italienresan. Lät kroppen vila några extra dagar efter resan då jag fick något skit i halsen de sista dagarna i Italien och inte ville riska något. Glädjande nog så hade man nu röjt upp den stig jag brukar köra intervaller på. Ifjol föll ett träd över den och nu i vinter ytterligare ett över stigen, men som sagt nu är det fritt fram igen. Blir fin fint att klämma intervaller på lunchen där framöver.

Jag tog en sån där Stan's-runda på eftermiddagen -  ni vet första turen med nyStansade hjul. Brukar ju bli en del ofrivilliga stopp för att pumpa de första turerna innan det blir riktigt tätt. Dagens tur var inget undantag i det mönstret men det passade ju bra med intervaller då ;-)

Cykeln verkar sitta ihop också efter monteringen i helgen då jag monterade en XX-grupp på Scott Scalen. Något hekto lättare och lite bättre känsla i reglagen på köpet men framförallt 156Qfaktor vevparti. Jag har vant mig med detta efter att ha kört med det på Treken de senaste 2 säsongerna.

Ikväll blir det traditionsenligt Valborgsfirande nere på byn. Båtrace kl 20:00 följt av brasa med fyrverkeri vid 21:00. Däremellan lekar, sång och vårtal.

Inga kommentarer: