måndag 7 maj 2012

Helgen som gick

Vi - Martin, Lars Bleckur, Pontus "Pumpen" Johansson och undertecknad - packade våra pinaler i vår buss och åkte ner till Hjo i fredags. Vädret i Falun påminnde mer om höst snarare än försommarmånaden maj. Temperaturen på nollan och ett par centimeter nysnö!
På väg ner hittade vi ett mysigt och prisvärt lunchställe - Värdshuset Älgen. Rekommenderas!
Hjo bjöd på sol men gansk kallt och blåsigt väder.
Efter incheckning på Hjo Vandrarhem åkte vi iväg till Högalidens TC. Där rullade vi igenom banan ett par varv och inspekterade och letade bra linjer på några ställen.

Efter bankollen inhandlades lite ingredienser till middagsmat och Pumpen fixade en välsmakande måltid som vi intog framför hockeymatchen Swe-Norge.

Jag valde att stå över tävlandet på lördagen. Min vurpade axel gillade inte underlaget och smärtan gjorde att jag kände mig allt annat än bekväm kan jag säga. Att åka och spänna sig på en så stötig bana är ingen hitt.
Så det blev säsongspremiär igår istället i Tidaholm. Banan där är betydligt snällare mot kroppen. Vi i H50 startade samtidigt med H40 vilket gjorde att det blev lite bök den första kilometern innan all hittat sin position. Jag lyckades efter någon kilometer in på första varvet ta mig fram till 4:platsen i min klass. Framför mig fanns då Stefan Ahlström, Atle Hansen och i täten Benny Andersson. Min plan innan start var att försöka följa Stefan. Men han var snabbare i starten och hade lyckats "glida iväg" utom räckhåll innan jag fick upp farten och lyckats komma upp på placeringen efter honom. Tycker jag fick ett bra kvitto på formen och det var kul att tävla. Ser framemot premiären i Långloppscupen i Skövde om 2 veckor.

Vi avslutade helgen med gemensam middag med resten av CRT-gänget som kommit från Stockholm innan vi startade resan hemåt. Hemma Falun igen vid elvatiden igårkväll. Det goda och behövliga kaffet som jag drack i Örebro höll mig dock vaken till framåt halv 3 i natt...Jäsp...

Inga kommentarer: