måndag 21 maj 2012

5dagars

5 arbetsdagar att avverka denna vecka. Käns som det var evigheter sedan det var så, men en titt i kalendern ger vid handen att det faktiskt var hel vecka förförra veckan. Måste förträngt det.

En trevlig helg har avverkats i rasande fart. Ni vet - "Tiden går fort..." osv osv.

Helgen började för min del redan på fredagen då jag var ledig. En vända på soptippen tidigt på morgonen. Cyklade lite lungt i 1½ timme på förmiddagen för att få röra på benen lite inför lördagens race. Dusch. Lunch. Cykeltvätt o packning av det sista. På eftermiddagen tog jag CRT-bussen och hämtade upp Robban och Pumpen på stan och sedan Martin i Borlänge innan vi satte kurs mot Skövde.

Race på lördag - premiär i Långloppscupen 2012. Fint väder och en av  de roligaste banorna i cupen gjorde att jag mest åkte omkring med ett leende - ända fram till strupen. Den är inte o leka med - även när man tar den med fräscha ben - nu komme den efter 74km.....Kom upp i alla fall - tack publiken!

Jag gjorde väl inget superlopp men tar med mig känslan av det faktum att den possitiva trenden att komma närmare täten höll i sig, trots +1 år på nacken. Täten körde på + 1 minut jämfört med ifjol medan jag kapade 3 minuter, det ger 4 minuter till min fördel ;-) Det gäller att ta med sig det possitiva ;-)

Att slippa köra hem var nästan lyxkänsla. Tack Peter Vingstedt för det - och langning.



Fika på Lager 157

Rullpass med Anders i går - nästan 3 timmars MTBcyklande med paus i Sågmyra för årets första gemensamma fika. Nya stigar och vägar hittade vi givetvis efter lite kontrollfrågor med lokalbefolkningen i Knippgårdarna ovanför Sågmyra.

Rundade av dagen med cykel- och klädtvätt.

Inga kommentarer: