måndag 27 augusti 2012

6

Ja se där!Sex grader i morse. Höst, löven faller men riktigt fint väder med klarblå himmel. Såklart! Det är ju måndag och arbetsdag.

Helgen gick som vanligt alldeles för snabbt. Kanske bidrar den begynnande åldersrelaterade långsamheten till det hela. Jag får helt enkelt inte lika mycket ur fingrarna längre som när jag var yngre. Nåja ännu ett i-landsproblem..inget att lägga alltför mycket energi på.

I lördags fixade jag med ett medaiplayerprogramvara på min Macbook Pro, så nu kan vi titta på film och bilder och lyssna på musik på vår TV, trådlöst streamat från datorn. 74 SEK för programvaran var överkomligt ;-)
En kort rulltur inför Finnmarksturen blev det också.

Finnmarksturen igår. En lätt fuktig tillställning - speciellt de sista 7-8 kilometrarna in mot mål, då började det regna och sikten genom glasögonen minskade drastiskt. Tappade 50 sekunder in till mål på den grupp jag låg med på dessa sista kilometrar.
Så ca 1-1,5 minut/mil tappar jag i regniga förhållanden pga siktnedsättnig. Att glasögonen blir smutsiga av att smuts som stänker upp hinner man med att torka bort så det stör oftast inte så mycket. Värre som sagt när det även regnar..

Jag är nöjd med min insats - inga incidenter och bara en liten omkullkörning. Hamnade precis som ifjol på första plats utanför pallen - 4:a. Min bästa placering hittills på långloppen iår.
Nu återstår i LL-cupen bara Bockstensturen kommande helg. Eventuellt kör jag Hammarby Hill XC som går om någon vecka.

Kan noteras att jag tagit av mig det Livestrongarmband jag burit på i många år....

Har även lagt lite tid på att studera geomtritabeller och försöka göra storleksjämförelser den gångna helgen. Hittade en fin cykel på annons och var sugen på att köpa den men måste konstatera att jag inte är mogen att köpa "grisen i säcken". Vill ju känna o klämma inför ett sådant beslut då det handlar om en del pengar...synd att den var så långt bort men jag får bida min tid....
Är lite sugen på att testa det här med 29:er och lite fin höstcykling är ju den perfekta tiden att testa lite inför nästa säsong.

Ikväll  - bio tillsammans med käresta - "Snabba cach II".

Inga kommentarer: