fredag 10 augusti 2012

Bankoll FMT

Bloggtorka? Nej - bara semester - även från detta media. Väcker det till liv igen så här på sista semesterdagen.
Har haft en skön semester som tillbringats bl.a. i Göteborg, Helsingborg, Njurunda, Strömsund och Ottsjön. Men även några dagar i Österå. Ja faktiskt hela sista veckan.

Körde igenom FMTbanan idag tillsammans med Anders Clason och Peter Almlöf från Ludvika CK som guidade oss runt o visade på de justeringar man gjort till i år.
Inga större grejor men några små genomtänkta justeringar finns både på första och andra loopen. Det är nog den mest omväxlande LLbanan i cupen just nu. Eller så är det för att man "nött" de övriga betydligt fler gånger än denna banan?

Här ser ni ett bra bevis på att man i Ludvika satsar helhjärtat på att få till en bra bana. Grävskopa mitt ute i skogen för att gräva diken och dränera bort surhål.


Körde för första gången sedan Billingeracet på min Trek Top Fuel 9.9 SSL. Ojoj vad den flyter på fint i skogen jämfört med Scalen. Denna erfarenhet satte lite myror i skallen på mig. Har ju funderat på att skaffa en HT 29" till nästa säsong men efter denna tur vetetusan. Kanske en 29" fullgung är melodin iaf för mig med urusel teknik. Får fundera vidare och framförallt försöka komma över lite fler 29:ers att testa.

Edit:
Hittade detta inlägg fr Tommy ang CykelVasan. Instämmer - trots att jag är usel i skogen.

Inga kommentarer: