torsdag 18 oktober 2012

Ojoj vad tiden går

Oj vad tider går fort när man har kul. Ett känt fenomen och ack så sant.
Senaste tiden har detta gått ut över kvantiteten inlägg här. Kvalitén är ju sedan länge känd och konstant.

Det var bättre förr; ja på det temat kan det faktum att det som nu av många kallas sportbilar väger lika mycket som en stor familjebuss - läs Viano. Körglädje i 2-tonsbilar?? Tillåt mig tvivla å det grövsta.
Från tiden innan sportbilarna förlorade sin själ och blev tunga monster kommer BMW E30 M3. Den är den mest segerrika standardbilen genom tiderna med bl.a. världsmästartitel, två Europa-titlar, över 60 nationella titlar - däribland två i DTM - och i runda tal 1.500 racing- och rallysegrar. Den är värd en bild tycker jag.

E30 M3 i 1992 års tappning

När jag ändå är inne på temat bilar så åkte vinterdäcken på helgen som gick. Typiskt nog så har vädret varit av det blidare slaget efter det. Men nu är vi redo för vintern i alla fall, nästan. Bränslefilter och oljor skall bytas på bussen innan vintern kommer på riktigt.

Porsche till F1?
Ja frågan kan vara berättigad med tanke på vad tyska auto motor und sport skriver. De har fått information om att Porsche kontrakterat ett "ovanligt stort antal" motorsportexperter med F1-bakgrund till sin pågående Le Mans-satsning. En helt ny fabrik byggs i Weissach utrustad med bl.a. vindtunnel. Nu skall man åter tävla i kungaklassen  - LMP1  - där det nu är 13 år sedan man vann - då med en 911 GT1. Men kanske är Le Mans bara ett första steg på något större--låt oss hoppas.

Öijer har bytt header. Bilden tog jag i söndags då det var CX cuptävlingar i Falun. En ära för mig att få pryda en så välbesökt blogg. :-)

Lite träning har det väl blivit sedan sist. Gårdagens OnsdagsVM avstod jag dock då det regnat hela dagen och jag insåg vilket sandkaos det skulle bli. Lite för bekväm vad gäller persedelvård alltså helt enkelt. Dessutom ville jag vila min högerarm som har bråkat de senaste  veckorna. Musarm/tennisarmbåge är väl vad det handlar om. Smärta deluxe när jag skall greppa och lyfta samtidigt. Bandage och Voltaren och är hästkuren som jag hoppas skall lösa detta. Lite fincykling runt knutarna samt rekognosering av intervallbana vid Gamla Berget är vad som presterats den senaste tiden.

S-works och vy över Rogsjön - finfin kombo.

Inga kommentarer: