lördag 21 december 2013

Sista Monarkpasset för i år?

Den blåvita vännen sviker aldrig

Veckans 5:e cykelpass blev på Monarken hemma. Efter 4 hårda dagar i rad med intervaller runt 96% av maxpuls var det skönt med ett lite lugnare pass idag med Vinterstudion som sällskap.
Åter trist väder med +5-6 grader, blåst och isgata på alla småvägar gjorde beslutet enkelt. Håller jag på så här slutar det med att jag blir solskenscyklist på riktigt. Eller hur?
Nåja,  några missade distanspass tror jag som sagt inte är hela världen.

Har packat med både skidor och cykel inför resan norröver. Så mellan bjudmåltiderna i leken byta mat  - som släkten är så förtjust i  - är planen att  - oavsett förutsättningar i underlag  - jag skall röra på mig en del. Hoppas på skidpremiär - men det ser inte så hoppfullt ut just nu så jag garderar med cykel.

Både skidor o hoj åker med på Jullovet.


Inga kommentarer: