onsdag 16 juli 2014

Alive?!

Ja, det kan man ju fråga sig. Med tanke på uppdateringsfrekvensen här på sistone förmodligen inte, men jo visst lever jag.
Inspirationen till bloggandet har som ni kanske anat inte infunnit sig, känns mest som upprepningar av ett inte alltför innehållsrikt tillstånd. Helt enkelt så som vi alla upplever tillvaron emellanåt.

Att dra iväg till Storulvån över den gångna helgen för att bevista ett bröllop var därför ett behövligt avbrott från vardagen.
Martin och jag tog med cyklarna och vi han klämma in ett par timmars fin fjällcykling.






Själva bröllopsdagen inleddes med tipspromenad ut på fjället, sedan blev det lekar, lunch i det fria och ytterligare vandring på fjället fram till cermoniplatsen. Ovanligt men mycket vackert då fällen visade sig från sin allra bästa sida med sol och tjugotalet grader. Då brudparet inte vill att bilder på deras ceremoni sprids på Internet så får ni hålla tillgodo med cykelbilderna ovan.

På väg hem mot Falun han vi med en lunch tillsammans med mor&far som åkt till Östersund för lite shopping (o träffa oss så klart).

Det här med fjällcyklingen gav ju mersmak. Så i morgon bär det av till Funäsdalen där jag skall köra långloppet Fjällturen på lördag. Jag har anmält mig till Ultradistansen 70 km. Lika bra att trampa på hela distansen när man ändå är på plats. Få se om jag tycker lika när jag är i mål.;-)

Inga kommentarer: