söndag 30 augusti 2009

Dagen efter

Loppet igår var en lerig och blöt historia. Helt klart den blötaste Finnmarkstur jag kört.

Mats Edvardsson hade lovat langning vid Sunnansjö och strax innan Grängesberg. Hans pappa skulle langa till mig. Lite spännande att få langning av någon man inte vet hur den ser ut. Men det fixade sig! Stor tack till Mats och hans far!

Jag kom iväg bra i starten och avancerad faktiskt redan innan de första stigningarna. Väl där plockade jag ytterligare och hamnade med i en bra grupp. Kunde åka med dem mer eller mindre hela tiden fram till skogspartiet strax innan stigningen upp mot Ljungåsen, där släppte de övriga och jag blev ensam.
Fick åka ensam nästan halvvägs till Grängesberg innan jag anslöt till några trötta. Crossbannan efter Grängesberg har inte varit min favorit och iår när man gått ut med mbesked att den skulle slopas blev jag ordentligt besviken när jag kom fram till den och såg att vi skulle igenom den. Där var det ordentligt geggigt - rätt vad det var satt man helt sonika fast. Bara att hoppa av och flytta cykeln till fast mark och starta om.
Efter crossbanan fram till Kåsen var jag ordentligt trött men piggnade till efter Kåsen där Mats Edvardsson påpassligt langade en stor gel. Tack för det!
Målet på 5 timmar klarade jag inte, men tiden, 5.09, är min bästa. Och det under de tuffa förhållanden som var igår, så jag är riktigt nöjd!

Nu är det bara att ladda om inför Bockstensturen på lördag.

Inga kommentarer: