onsdag 19 augusti 2009

Snabbdistans

Är 29 km/h så snabbt då? Jo, det tycker jag när det är snittfart över dryga 2 timmar i trakterna av Dalarnas Schweiz. På en "mårtenbajk" och den som sitter på är en gubbe på 48.
Nja, det kändes rätt tungt måste jag säga. Det där berömda klippet ville inte infinna sig idag - men å andra sidan är det inte nu det skall finnas utan nästa helg på FMT.
I backarna upp mot Oxberg var jag 1 minut snabbare idag än förra gången jag for där för en månad sedan ungefär. Å andra sidan försökte jag vara snabb idag och senast tryckte jag på så där "lagom". Eller är det de nya hjulen med 5 hg lägre vikt? Ja inte vet jag, men mentalt var det bra att tiden var bättre idag än senast för jag fick slita idag.

Väl hemma fixade jag middag till en väntande och hungrig son. Nu är jag nyduschad o nyrakad på både haka o ben :-). Det är ju lilllördag ;-).

Nya rulltrissor skall på inför morgondagens backintervaller.

Inga kommentarer: