lördag 5 september 2009

Lervälling

Jag tar tillbaka allt jag skrev igår om att det var blötare 2007. Detta var det blötaste och lerigaste lopp jag någonsin kört. Hoppas det kommer upp lite bilder från banan så ni får se hur det såg ut. Jag kompletterar med lite bilder på cykeln innan tvätt när jag har snabbare nät.

Loppet då:
Redan ut på gamla banvallen är det ofta rätt lerigt, inget undantag idag. Och redan där efter ca 1,5 mil börjar jag få problem med växlarna bak. Bra start det här tänkte jag, men lyckas hålla mig lugn, justerar lite och hittar snart några lägen som fungerar på kassetten. Men det växlar man ofta ligger på -4-5-6 bak fungerar inte, så det blir lite långa hopp mellan de lägen som fungerar.
I takt med att lerbadet fortsätter och jag passerar några åkare med trasiga kedjor så tänker jag "Idag får man ta det lung och ha som mål att komma med hela grejor i mål".
Så istället för att "ligga på" så hittar jag ett bra flyt och tänker att det gäller att ta sig genom de värsta dyställena så energisnålt som möjligt.
Det verkar ha varit en bra taktig för jag var riktigt pigg när vi lämnade skogarna med 2 mil kvar till mål. Flera grupper släppte när det blev min tur att gå upp o dra på vägarna över åkrarna i motvinden in mot Varberg ;-)

Slutade på en 15:e plats i getingboet H40 - bästa placeringen i år, och bland de 100 första totalt i mål. Mycket nöjd och lite överraskad - jag som "tog det lungt" och hade växelproblem i stort sett hela vägen.

Ikväll softar jag och imorgon åker jag hemmåt.

Jovisstja, jag bytte magnet innan loppet.

Edit:7/9, ett par bilder på cykeln.






Edit:7/9 nr 2, kom in på en 16:e ser jag , rätt skall vara rätt. Var nog för trött för att läsa rätt igår:-). Nöjd iaf.

Inga kommentarer: