fredag 4 september 2009

Lite BST-koll

Jag åkte ner till Varberg igår redan. Skönt att vara på plats hela dagen innan tycker jag. Slipper man stressa, man kan sova ut, kolla lite på banan, äta, vila, fixa med cykel, hämta nummerlapp, ta en fika på stan. allt detta utan att känna tidspress, riktig livsnjutning. Tyvärr stod Kim över så jag är själv.

Bor perfekt ca 4-5 km från starten ute på Getterön. Där finns ett fint vandrarhem som nog inte många känner till. Stora rum, slang för cykeltvätt, TV, ja allt man behöver en tävlingshelg.

Inte så mycket regn idag men en hård vind - 16-17 m/s. Vid 10 åkte jag ut till Åkulla och rullade banan mellan depå 1 o 2 förbi banans bergspris. Rätt blött är det. Blötare än FMT. Men iaf där jag åkte idag så var det nog ännu blötare 2007, senast jag åkte.



Under rullningen tog jag beslutet att inte ha nått grövre däck fram som jag haft en del gånger här nere. Så jag åker på finhjulen. Få se om det är vist eller inte. Men käns som att har jag skaffat dem för att tävla på så skall jag f-n göra det också. 5hg lättare cykel är också bra tankar på en så lång tävling.

Nu har jag duschat, ätit lunch, fixat cykel. Nu åker jag in till stan och tar en fika:-)

Inga kommentarer: