fredag 4 december 2009

Fredag

Så har en arbetsvecka snart gått igen. Tiden går fort när man har kul som det heter.
Körde ett spinningpass i tisdags och de gick riktigt riktigt tungt. Vet inte om jag lassa på för tungt i förhållande till min kapacitet eller om jag är liten och svag. Tungt var det i alla fall. Stumma ben och hög puls utan att leverera speciellt mycket kraft.

Igår var det dags igen och jag hade onda aningar innan med tanke på tisdagen. Men tji fick jag. OK visst gick det tungt man jag hade tungt på också, och känlsan av att gå tokstum direkt var som bortblåst. Skönt! Nu gäller det att hålla i träningen och hålla sig frisk.

Blir ett 3 timmars spinningpass på lördag - det ser ju ändå inte ut att bli speciellt trevligt väder så då passar det bra med lite inomhuscykling. Sen blir det väl lite mer småpyssel med Vianon. Det är alltid en hel del pyssel när man bytt bil innan den är i det skick man vill ha den och man har gått igenom alla skrymslen och vrår.

Hittade 4st 17" MB-originalfälgar till Vianon på Österrikes motsvarighet till Blocket, så jag har en dialog med säljaren. 4 fälgar i nyskick med däck för 500 EUR är ok med tanke på att Philipson vill ha 12000 för bara fälgarna. Få se vad frakten kommer kosta. Skulle vara lite kul att ha lika uppsättning fälgar för både vinter o sommarhjul.

Blir det inget av affären så blir det istället nya kompletta 16" vinterhjul från lokal firma i Vassbo och de 17" som sitter på nu med allrounddäck får bli sommarhjul med nya däck .

Inga kommentarer: