söndag 30 maj 2010

Racing


Det är teamkompisarna som skapar spänning i F1. Read Bull och McLaren var de 2 team som stod i en klass för sig i dagens race. Oturligt nog körde Vettel av både sig själv och sin teamkompis Webber i en lite övermodig omkörning. Detta i ett läge då de ligger 1.a resp 2:a i racet! Webber var nog inte allt för imponerad av sin teamkompis. Han klarade dock 3:e platsen till slut. Även Hamilton och Button hade en del fina fighter. Allt medan teammanagern försökte kyla av de båda genom att säga att de var kort om bränsle. Rättvis seger till Hamilton med Button som 2:a.

Dagens träning blev ett distanspass. Började färden ut mot Haghed-Bjursås och tänkte ta mig vidare mot N. Lindberg via Fjällgrycksbo-vägen nedanför Ärtknubben. Skogsvägen mellan vägen Bjurs-Ingels och RV80 hade man grusat med grus i makadamstorlek, jag trodde ett tag att man förberett sträckan för järnväg så grovt var gruset. Kändes helt underbart att komma ut på asfalten vid riksvägen igen. Efter 2tim 28minuter och 68 km rullade jag in i Leksand. Jag kände mig fortfarande pigg så jag skippade fikat jag tänkt ta. Kändes inte heller så kul att stanna o ta en fika ensam så jag rullade vidare hemåt via Insjön-Rexbo-Smedsbo. Efter ytterligare 1 tim 47 min och 54 km var jag hemma. Totalt 4:15 o 122 km - på MTB. Snittpulsen hamnade på 142 eller 73% av max om man så vill. Ett bra distanspass i min värld.

Igår blev det ett kortare pass, hade tänkt 3 timmar men var hemma redan efter 2:17. Anledningen var att efter ca 1:45 öppnade sig himlen och det bara vräkte ner regn. Regnet hade jag kunnat stå ut med men temperaturen sjönk kraftigt så det blev riktigt kallt - bara att styra kosan hemåt.
Tillsammans två intervallpass tidigare i veckan har benen fått sig en bra träningsdos. Nu blir det vila imorgon och massage på tisdag innan jag kör vidare med träningen. Tänker köra mest intervaller och teknik nu fram till Lida Loop.

Inga kommentarer: