onsdag 8 september 2010

Summering


Konstaterar att OM jag inte punkat och OM jag tagit 3:e platsen i BST hade jag slutat 3:a i totalen. (OM jag inte räknat helt fel ;-)).
Nu punkade jag och tog 6:e plats i BST istället, vilket gav 4:e plats i totalen. Det är jag mycket nöjd med - ja jag är förresten mycket nöjd med hela säsongen då jag åkt klart snabbare än tidigare år. Det är ett bra kvitto på att träningen och utrustningen fungerar.
Att jag vid några tillfällen fått varit med och tampats i toppen i min klass är ren bonus.
Nästa år kommer det bli svårare att få bra placeringar då en del snabbingar från H40 går upp i H50.
Men målet att försöka förbättra mig själv och åka snabbare än tidigare står kvar.

Kvar för min del denna säsong är SM Marathon som går nere i Hässleholm nästa helg. I dagsläget lite osäkert om det blir någon start för mig då jag är förkyld och tvingas stå över några tänkta träningspass. Utvecklingen de närmaste dagarna får utvisa hur det blir. Ingen idé att åka så lång till en tävling om jag inte känner att jag har förutsättningar att göra mitt bästa.

Edit: 0:an för Lida Lopp beror på att då brast/lossnade en bult i baksvingen och jag tvingades bryta efter första loopen. Avstår i övrigt från att spekulera i hur totalen sett ut OM jag fullföljt det loppet ;-)

Inga kommentarer: