söndag 23 januari 2011

Sörskog

Faluns skidmecka ligger ju där  - i Sörskog - om ni inte visste redan. 25 km i klassisk stil på bakhala skidor blev dagens pass. Blåextra - vinters alroundvalla så här långt för min del - fungerade inte optimalt idag om man säger så. Jag stannade redan efter 200 m och drog på ett ytterligare lager ihop om lite fäste iaf. Men inte särskilt mycket bättre blev det. Slet mig trots runt 18 kmslingan och skarvade på med ett varv på 7km. Vet inte om den lilla snön som föll gjorde fästet bättre eller om det var utvecklad teknik för jag upplevde att fästet förbättrades lite ju längre ini passet jag kom.
Väl hemma igen körde jag igenom Martins program med Postural terapiövningar. Dessa övningar har på ett par månader gjort mig märkbart starkare i bålen. Självmotiverande med andra ord. och riktigt bra för cyklingen också, känner possitiva tecken på spinningpassen där jag nu får ner mer kraft i pedalerna eftersom jag upplever att mindre kraft "går åt" till att hålla upp kroppen.
Tidigare under veckan har jag avverkat 4 spinningpass och det är väl så veckorna kommer rulla på nu en tid - spinning på veckorna och skidor på helgerna. Lite av ett äta, jobba, träna, sova mönster. Skönt tycker jag.

Inga kommentarer: