måndag 3 januari 2011

God Fortsättning på er

Dags för ett livstecken kanske. Nya året har startat kanon tycker jag. Fint väder, lagom kallt, fina skidspår, snälla barn. Vad mer kan man begära? Efter några extra dagars ledighet så var det idag dags igen att hoppa upp ur sängen vid kl. 6 och åka till jobbet. Gick bättre än väntat faktiskt. En nära arbetskamrat var tillbaka efter 4 månaders pappaledighet. Tror nog han var mer chockad än jag :-).
Senaste veckan har jag kunnat åka skidor 6 av 7 dagar - mumma. Idag tar jag en vilodag igen så inte misstaget från ifjol - tror jag det var -upprepar sig. Då fick jag en muskelbristning i höger vad efter lite för mycket tid i skidspåren. Bäst att skynda långsamt. Men det är lite svårt att hålla sig nu när vädret och spåren är så bra. Extra inspirerad blir jag av svenskarnas insatser i Tour de Skii. Ser bra ut för både damer o herrar inför resten av Touren.
Spinningpassen på Friskis&Svettis är extra populära - som vanligt - så här efter helgerna. Det är snabbt fullbokat nu - många nyårslöften som skall infrias...Dock missade jag att man måste betala medlemsavgift för 2011. Så när jag äntligen hittade ett ledigt pass kunde jag ändå inte boka. Obra.

Inga kommentarer: