tisdag 1 januari 2013

Den första

Sällar mig till skaran och ger er en sammanställning över det gångna året.
Jag sammanfattar det gångna året med dessa punkter;

 jag tillbringade 4 veckor cyklandes i Italien.
 jag körde fler mil och fler tävlingar på hardtail än på fullgung.
 jag tävlade för första gången utomlands
 jag stod för första gången på pallen i ett XC-lopp, långloppsgubbe som man är
 jag köpte mig en 29:er hardtail
 jag återvände till Rörbäcksnäs och cyklade på deras fina XC-slingor

bara trevligheter som ni ser. Naturligtvis balanserades dessa upp av del mindre roliga händelser men dem tänker jag bespara er då de är av mer privat natur.

En snabb sammanräkning av träningstiden under 2012 gav vid handen att 1 timme om dagen klarades med knapp marginal. Så mitt nyårslöfte får bli att klara det även detta året.

Första träningspasset för året är avklarat. Slet mig runt tillsammans med herrarna i GP Sven Nys.
Men medan de såg ut att ha ett ganska hårt och jämt slit runt i leran så gjorde jag och en blåvit kompis från Vansbro sällskap inne i stugvärmen. Det blev 4 st 9-minutare med 1 minuts vila mellan.
Sedan var det dags att se lagmaskinen Svenska skidlandslaget spela ut korten i Tour de Ski.
Ironi.

Därefter nyårsmiddag här hemma. Gott och trevligt.
I morgon är det arbetsdag igen. Fin start på 2013 med en 2,5-dagarsvecka.

Inga kommentarer: